Duisburger 8: Die Nordschleife - Wasser und Feuer!
bucketlist icon

Duisburger 8: Nordschleife - vann og ild!

Start turen i Duisburg-Nord landskapspark og sykle langs den grønne stien til Meiderich. Der leder Nordschleife deg gjennom boligområder. Du passerer et treningsområde for MSV Duisburg og kommer til Rhein-Herne-kanalen. Etter en liten stigning fører en bro over kanalen. Ruten går langs ulike vannmasser og krysser Ruhr. Ved Kasslerfeld-rundkjøringen går ruten over Karl-Lehr-Brückenzug til Ruhrort. Kryss distriktet og nyt havnepromenaden. Ved Mühlenweide krysser du Rhinen på Friedrich-Ebert-Brücke. Etter krysset, følg Rheindeichstraße og sving inn i Dammstraße. Nå sykler du gjennom Rheinaue til Rhinbroen på A 42 i retning Halde Rheinpreußen. En klatring er verdt det for utsikten. Nordschleife tar deg gjennom Baerl via Binsheim til Orsoy. Der tar fergen deg til Walsum. Ruten fortsetter forbi Walsum kraftverk til jernbanelinjen HOAG. En avstikker til Walsums Südhafen er verdt. HOAG-ruten tar deg gjennom flere distrikter. Ved Wehofen-bosetningen forlater du ruten og sykler til Revierpark Mattlerbusch og Kleine Emscher. Følg Kleine Emscher og ta deretter til høyre. Nordschleife tar deg gjennom Bergmannsplatz og en gågate. På slutten, ta til venstre, deretter til høyre langs hovedveien. Gjennom et industriområde kommer du til Green Path, som fører deg tilbake til Duisburg-Nord landskapspark.
Vis originalen
duisburg-tourismus
Ytterligere informasjon
205 Timer
45.8 km
16 m
39 m
Hei, jeg er Mira din AI reiseassistent. Hva ser du etter?