Bauernland-Radroute
bucketlist icon

Du starter ved skog- og turistsenteret i Schmallenberg (her kan du også leie elsykler) via SauerlandRadring via Fleckenberg til Lenne. Du kjører fra Lenne gjennom den ensomme Uentrop-dalen over "Böhre" til Oberfleckenberg og krysser ruten du allerede har kjørt.Fra nå av klatrer du den første høyden med utsikt over Schmallenberg, glideflyet og jordbrukslandet.Gjennom enger og via landsbyene Felbecke, Selkentrop, Werntrop kommer du til den høyeste landsbyen Bracht. Der, etter forhåndsregistrering, har du muligheten til å stoppe for en matbit og lade batteriene på Gasthof Geueke. Fra Bracht når du toppen av ruten. I godt vær kan du se dalene og fjellkjedene Rothaargebirge og Homert, som konvergerer ved Astenturm. Etter 300 m langs L737 veien, ta til høyre mot Herschede. Der forklarer panoramatavlen på hvilehytta i Herschede plasseringen av Schmallenberg High Sauerland-fjellene. For en pause er snackstasjonen (åpen på søndager i godt vær) litt lenger. Tips: Mens du tar en pause, se på fuglene, som blant annet jakter på musene på engene. Etter pausen, kjør tilbake ca 700 m til veiskiltet Arpe. En bratt stigning venter deg hele veien til Arpe, hvor du kan lade batteriene på Gasthof Voss og styrke deg for resten av turen. Kjør deretter tilbake til sporet, som svinger til høyre. Her åpner landskapet seg som et lite høyt platå. Ved landsbyen Keppel tar du til venstre over engene til Niederberndorf. Herfra over fjellene til Mailar kommer du til slutt til SauerlandRadring, som du følger svinger til høyre via landsbyene Heiminghausen, Bad Fredeburg og Gleidorf til Schmallenberg. Bare følg logoen til SauerlandRadring, som er markert med en rød flaggermus. I Schmallenberg har du mulighet til å stoppe for et stopp på en kafé eller restaurant direkte i den historiske gamlebyen. Herfra følger du gastronomiruten i rundkjøringen i sentrum.
Vis originalen
sauerland.up
Ytterligere informasjon
4 Timer 45 Referat
54.1 km
335 m
534 m
Hei, jeg er Mira din AI reiseassistent. Hva ser du etter?